Kto je kto v SCRUMe: Zákazník
Zákazník je ten, kto
- softvér objednáva: čo býva právnická osoba
- kto bude softvér používať: napr. zamestnanci firmy objednávateľa lebo úplne neznámi ľudia, ktorí budú požívať váš nový portál
Zákazník nemusí vedieť nič o IT, nie to o programovaní. Pri komunikácií zo zákazníkom treba rozprávať tak, aby zákazník rozumel, čo si chce objednať.
Softvér by mal zlepšovať procesy zákazníka. Vývojový tím SCRUMu by mal porozumieť procesom zákazníka a snažiť sa ich optimalizovať. Na kreslenie vývojov zákazníka sa používa Biznis Procesný Model (BPM), v ktorom je tiež možné naznačiť optimalizáciu procesov.
Zákazník by mal
- definovať úlohy, čo od softvéru očakáva: zákazník by mal sformulovať čo od softvéru očakáva. Nemal by byť tlačený tímom SCRUMu do riešenia, ktoré vyhovuje tímu.
- testovať výsledky: po implementácií testuje, či softvér robí to, čo od neho zákazník očakával
Ako začať programovať?
Úvod do programovania pre každého bez prechádzajúcich znalostí.
Stiahnite so náš ebook teraz výnimočne zdarma!!!
Čo musíte vedieť o SCRUMe, aby ste vytvorili niekoľkonásobne kvalitnejší produkt za zlomok času? Stiahnite si náš ebook teraz zdarma:

Marián Knězek
Súvisiace články: